Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Slidinėti į Gruziją, Gudauri!

Šią savaitę (sausio 21 - 28 d.) laukia naujas nuotykis - slidinėjimo atostogos Kaukazo kalnuose - Gruzijos slidinėjimo kurorte Gudauri (გუდაური) !:)) Su Hi Mountains.

Besiruošdama kelionei ieškojau informacijos apie slidinėjimą Gudauri. Paprastos "žmogiškos", ne reklaminės.. deja nelabai ką radau.. Todėl šis mano įrašas labai praktinis  - kas ir kaip.. šiaip kelionė beveik kaip pasyvaus poilsio - atvyksti į vieną viešbutį ir "triniesi savaitę ant vieno kalno":)) bet renkantis, planuojant kyla įvarių klausimų:)

Pirma diena
ilga kelionė - nuo apie 5-os ryto, kai pradėjo laipinima į lėktuvą iki 7-os vakaro vietos laiku (5-os Lietuvos laiku), kada su lagaminais rankomis įkopėme į kalniuką ant kurio stovi viešbutis:) Kodėl įkopėme? Todėl, kad mažos gatvelės čia nevalomos, taigi autobusas privažiuoti niekaip negali:) bet po visos dienos sėdėjimo, visai geras prasijudinimas:)

Pasirinkome keliauti su Hi Montains, nes kaina niekuo nesiskyrė nuo to ką pabandėme susikomplektuoti patys (per vėlai apsisprendėm), o fimos privalumas - organaizuotas pervežimas Kutaisi - Gudauri - Kutaisi.
Pervežimas vertas atskiros pastraipos:) Kelionė: apie 3 val. skrydis Vilnius - Kutaisis ir apie 8 val. kelionė atobusu Kutaisi  - Gudauri. Kutaisi oro uoste pasitiko 15 laispnių šiluma ir nuotaikinga kelionės vadovė Justina (firma Magical Caucasus), kelis metus gyvenanti Gruzijoje ir organizuojanti keliones. Susodino mus į autobusą ir pirmyn - planas atsirasti vietoje apie 7 val vakaro, vietos laiku, pakeliui sustojant išsikeisti valiutos (ten kur geriausias kursas), papietauti (ten kur mūsų jau laukė statlas su įvairiais gruziniškais pateikalais, vynu) ir prekybos centre (kas į tualetą, kas alkoholio, kas vandes ar ko kito, nes Gudauri kurortas, todėl viskas gerokai brangiau ir nelabai ko yra). Kodėl kelionė tokia ilga? Nes toli:) be to, keliai dažnai siauri, tik kažkiek buvo autostrados; nes šalikelėse laisvai ganosi karvės, kurios kartais išeina ir į kelią; nes Gruzijos karo kelias, kuriuo pasiekėme Gudauri, vingiuoja serpantinais, iš abiejų pusių sniego pusnys, iš vienos skardis.. O vairuotojai.. mūsiškis, garbaus amžiaus gruzinas, lėkė kaip išprotėjęs.. kažkodėl nebuvo baisu.. atrodė kad jis žino ką daro net kai prieš posūkį, įkalnėje, per ištisinę juostą lenkė kitus didelius ir mažus..:) Kelionės vadovė suteikė naudingos ir įdomios informacijos, vaizdai stebino ir glumino, taigi kelionė neprailgo... Nors, klausimas kodėl Wizzair žiemą skraidina iš Vilniaus į Kutaisi, kai nuo Tbilisio iki Gudauri dvi valandos kelio, taip ir liko galvoje.. gal, kad lietuviai kantrūs ir taupūs - pigiai skrenda ir kantriai važiuoja,,:)

Karvės šalikelėje, įprastas reikalas..

Pinigai pramogoms paruošti.. Gidė paaiškino, kad grynieji būtini - teoriškai korteles daug kur priima, praktiškai "čia gi Gruzija, todėl aparatai gali ir neveikti.."

Restorano, kuriame pietavome aplinka:)

Prieš išvykstant kolegė papasakojo legendą apie Gruziją. Štai ji:
Kai Dievas skirstė tautoms žemes, gruzinai šventė pasaulio sukūrimą ir pavėlavo. Jie prisipažino: „Dovanok, brangusis, pavėlavome - gėrėme į tavo sveikatą“. Dievas pagalvojo ir tarė: „Pasilikau čia sau gabalėlį žemės, bet už jūsų nuoširdumą ir atvirumą atiduodu ją jums! Atsiminkite, kad žemė labai graži ir su niekuo nepalyginama, ir žmonės visais amžiais ja žavėsis ir gėrėsis“.

Prisiminus šią legendą ir stebint vaizdus pro langą visokios mintys lindo į galvą...

Antra diena.
Viešbutis "Alpina" labai paprastas, bet prabangos mes ir neieškojome:)  Radiatorius šido smarkiai, bet reguliuojasi, taigi tinka ir kas mėgsta šiltai ir kas vėsiau:) glumina, kad tarp kambarių jokios garso izoliacijos nes iš vieno kambario į kitą yra dvigubos durys, įdomu, kad, bent iš mūsų pusės jos nerakinamos, kaimynų nepabandėm:) interneto greitis - stebėtinai geras:)
Pusryčiai gausūs, net trys karšti patiekalai, sūriai, jogurtas, varškė, naminiai džemai (t.y. ne pakiukai), pyragas, sultys, vanduo, tirpi kava..:)

Pirmas reikalas prieš pradedant slidinėti - inventoriaus nuoma (neturintiems savo). Pradinė informacija buvo, kad nuomos punktas yra viešbutyje. Atvykus paaiškėjo, kad teks imti taksi ir leistis serpantinais į miestuką slidžių. Šiaip atrodytų, kad visai netoli ir pėsčiomis, bet vingiai kelią pailgina keliagubai. Be to, vaikščiojimui visai nepritaikyta - siauras kelias, abipus aukštos pusnys - jokio kelkraščio, kuriuo būtų galima eiti.. o matant vietinius vairavimo įpročius, eiti keliu neitin norisi.. :)

Taksi jau laukia, pakuojamės į jį penkiese.

Nepraėjo nė pora valadų ir grįžome į viešbutį apsirūpinę viskuo ko reikia.. Slidžių ir batų kompleto kaina šešioms dienoms - 45 eur. Vaikinukas tama nuomos punkte, kurį rekomendavo viešbutis, kalba ne tik grziniškai, rusiškai, bet ir angliškai:)

Pagaliau išsiruošus į kalną pasidžiaugėme dideliu "Alpina" privalumu - iš "inventoriaus saugojimo kambario", kuriame įsipakuojame į slidinėjimo batus, durys ir laiptukai veda tiesiai prie "bugelinio" keltuvo, kuris greit nugabena link pagrindinių trasų - niekur nereikia eiti ar važiuoti, super!

Iš štai, pagaliau, prieš akis kalnai visu savo grožiu!! kurio telefoninės nuotraukos deja neatskleidžia..

Šiandien saulės pro debesis beveik nesimatė, bet gal ir garai, vakare grįžus veidas raudonavo ir be jos:)

Trasos - mums pasirodė puikios. Visos esančios "pirmame aukšte" - pažymėtos mėlynai. Gal jos ir mėlynos, nežinau, kadangi lyginti galiu tik su Jasna (Slovakija), ten tokios buvo raudonos. Be tikrai puikios, įvarios - yra ir labai ilgų, ir stačių, ir su slalomo kalniukais ir .... Visos plačios, sniegas purus, jokių apledėjusių plotų.. ir kai kur visame kalne esi vienas:) Ir jokių eilių prie kletuvų.

Pietūs šalia keltuvų. Kaip tiksliai pavadinti patiekallą - sriuba su koldūnais - didelis dubuo skanaus sultinio, kuriame bent septyni, visai nemaži, ir labai panašūs į naminius koldūnai. Puikūs sotūs pietūs (du viename, ir sriuba, ir antras). Porcijos kaina 3 eur. Už tiek VU GMC valgykloje vidutiniškai papietausi:)

Trečia diena

Šiandien saulėta:)

Trasų platumas ir kokybė nenustoja džiuginti. Žmonės, tie maži taškeliai, išnyksta..

Nuo viršūnės (3006 m.) atsivėrė dar įspūdingesni vaizdai.

Kartais pritrūksta jėgų, bet su toookiu  vaizdu galima ir pasėdėti

Nuo čia žemyn galima nusileisti raudona ir juodomis trasomis. Raudona išbandyta, smagi ir tikrai įveikiama:) juodos - lai lieka kitiems kartams:)

Galima nusileisti ir parasparniu  (Gudauri paragliding), jausmas turėtų būti nepakartojamas:) Pilotai-verbuotojai vis klausia - "niexotite polietat?" "konečno chotim.., no dorogo.." Taigi mes šį kartą tik stebėjome, nusprendėm, kad dviese per brangu, o vienam nesinori:) (kaina dviems apie 170 eur, 15 min.)

Ketvirta diena

Slidinėjimas nuostabus!! norisi skrieti vis greičiau ir vis mažiau kartų bereikia sustoti atgauti kvapą ir pailsinti kojas:)

Oras šiandien permainingas - saulę vis užstodavo debesys.. Viršūnės taip pasirodydavo, tai visiškai pradingdavo.. kartais jautėmės kaip Ežiukai  Debesyje:)

Servisas trasose puikus - nemaža komanda žmonių su užrašu "Police", jei ką, privažiuoja ir klausia ar viskas ok.. Keltuvus aptarnaujantys paslaugiai prilėtina keltuvus jei mato, kad reik užsodinti vaiką ar panašiai.. Dirba daug instruktorių irjų paslaugų kainos atrodo nesikandžioja. Matėme, kad instruktorius gali pamokyti ir važiavimo bekele (ne trasa, jis tas pirmesnis su geltona liemene:)).

Vakarėjant saulė vėl apšvietė viršūnes..:)  ryt žada sniegą..

Apibendrinimas

Praktinė informacija, kainos ir pan.

Trasos/Keltuvai veikia nuo 10 iki 17 val.
Ski pasas 5 dienoms per savaitę (penkias slidinėji, dvi ilsiesi) - 65 eur.

Pasitikusi kelionės vadovė Justina iš firmos Magical Caucasus, kuri organizuoja įvairų turizmą po Gruziją, įskaitant žygius į kalnus. Yra specialūs paketai lietuviams :)

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Pasitikti lapkritį kur šilta: Pietų Italija (Apulija)

Pasitarę nuprendėme, kad vasarą gerai ir Lietuvoje (hm ar šiemet tikrai taip ir buvo?.. kai tarėmės buvo birželis:)), šių metų atostogų išvyką nukėlėme į vėlyvą rudenį. Taigi, spalio 28 dieną savaitei vykstame į pietų Italiją, t.y. į Italijos "bato kulniuką", Apuliją (itališkai Puglia ). Skrydis: Vilnius - Baris - Vilnius. Planas - savarankiška kelionė automobiliu po Apuliją, nuo Adrijos iki Jonijos jūros. Pirma (kelionės) diena  Išvykstant buvo gera žinoti, kad bent trumpam saulės bus daugiau nei lietaus. Saulė pasitiko tik pakilus virš debesų;)) o naktinis Baris pro lėktuvo langą sušvito daugybe šviesų.  Pirmas sustojimas - ilga lėta eilė prie automobilių nuomos punkto... Kelionę derinome prie moksleivių atostogų, norėjosi savo 12-okę bent trumpam išvežti prasiblaškyi nuo nesibaigiančių chemijų, matematikų ir visų kitų priešegzamininių rūpesčių.. Prie atostogų derinosi ir daugybė kitų šeimų, todėl lėktuvas aidėjo nuo įvairaus amžiaus vaikų balsų ir išmin